7020070545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-3 |
2020-2021 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/10/2020 - 30/6/2021 (30 hores) de h a h |
|
ESC Marià Fortuny |
|
c. Astorga, 19 (Reus)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
|
| |
Objectius |
Incorporar el coneixement de la institució al dia a dia del centre,
des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge amb l’alumnat com a centre del procés.
Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència
i intencionalitat al projecte de centre i per a que l’equip docent esdevingui una comunitat de pràctica reflexiva
Generar situacions d’aprenentatge col·laboratives i motivadores que comportin indagació:
Fer-pensar-comunicar.
Desenvolupar estratègies d’implicació de les famílies i de comunicació externa
per donar a conèixer el projecte de centre i cercar aliances.
Establir les accions a desenvolupar després d’haver experimentat els confinaments per la Covid-19 per tal de continuar el procés de transformació educativa al centre
Redissenyar els espais exteriors del centre a partir de l'expertesa de les arquitectes del COAC i de l'ETSA i seguint les pautes del projecte Arquiescola.
Facilitar una avaluació real per competències, empoderant l’alumnat en el disseny de les seqüències didàctiques i definició dels criteris d’avaluació, com eina per potenciar les noves metodologies a les aules de manera habitual.
Promoure la participació més activa de les famílies a les diferents activitats del centre.
Seguir introduint canvis organitzatius de centre, de planificació pedagògica i de distribució dels espais.
Aplicar les noves tecnologies en els diferents projectes de centre per contribuir al desenvolupament de projectes globalitzats STEAM
|
| |
Continguts |
Els 12 eixos de transformació educativa després dels confinaments.
El docent i l’alumnat en un món globalitzat.
Continguts curriculars associats a l’àmbit de l’arquitectura.
L’avaluació competencial i per competències. L’alumne com a protagonista.
Disseny dels espais exteriors del pati
Noves dinàmiques per promoure la participació activa de les famílies
|
| |
Avaluació |
Participació activa en les diferents dinàmiques i activitats realitzades durant les sessions
Implicació en l’assoliment dels objectius de la planificació anual del projecte
Realització de les diferents activitats destinades a desenvolupar els objectius anuals del projecte
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència d'un mínim del 80% de les sessions realitzades.
Assoliment satisfactori de tots els indicadors establerts.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat del centre educatiu
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|